Vestfold Vikings

Vennligst logg inn eller registrer.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Avansert søk  

Nyheter:

PGA. EN FEIL HAR DESSVERRE ALLE VEDLEGGENE BLITT SLETTET. DET ER MULIG Ã… LASTE OPP NYE!

Skrevet av Emne: Cache uten loggbok  (Lest 2304 ganger)

Team Biffen

• V.V.-medlem
  • Fersking
    • Vis profil
Cache uten loggbok
« på: 15 april, 2013, 09:28:02 pm »

Sitter her med en ide å ha en cache uten loggbok :o
Kan man lage en cache som kun inneholder noe man kun kan referere til, f,eks ett nummer? ???
Finner "boksen" som vanlig, åpner og ser ett siffer som man må sende til CO for å få lov til å logge.
Blir det her bare tull, eller lar det seg gjennomføre?

Team Biffen
Loggført

GorgonVaktmester

• Medlem + Budapest
  • Geocacher
    • Vis profil
Sv: Cache uten loggbok
« Svar #1 på: 21 april, 2013, 04:09:51 am »

Lar seg gjennomføre gjør det nok, men det er i strid med retningslinjene.

At man må sende noe til cacheeier for å få lov il å logge blir ansett som ALR (Additional Logging Requirement) og har vært forbudt siden April 2010 (eller var det 2009?)

En cache SKAL forøvrig  inneholde en loggbok, og der skal alle besøkende registrere seg. Har man logget der kan ikke cacheeier nekte noen Ã¥ logge pÃ¥ nett.
Loggført
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Team Biffen

• V.V.-medlem
  • Fersking
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24 april, 2013, 10:58:02 pm »

Takk for svar, vi får holde oss til reglene :)
Har flere ideèr, nytt spørsmål
Kan man holde av ett område hvor cache skal være og hvor lang tid har mann før publisering må sendes?
Kan sikkert finne disse svarene ett annet sted, men det er sikkert noen som meg som liker å kikke litt på denne siden.
Loggført

TA-

• Medlem
  • Fersking
  • **
  • A cache a day keeps the doctor away
    • Vis profil
    • iMagasin
« Svar #3 på: 29 april, 2013, 12:20:42 am »

Ja man kan "holde av" plasser. Lag cachesiden og legg inn riktige koordinater på GC.com, men ikke send den inn til godkjenning.

Hvor lang tid man har kommer etter hva jeg har erfart ann på om noen andre prøver å registrere en cache innenfor 161m fra din. Jeg hadde et par liggende i flere måneder da jeg fikk en mail fra godkjenner om at jeg hadde førsteretten på plassen, men fikk beskjed om å gjøre noe med det innen et par uker, eller si den fra meg. Kunne sikkert også fått lenger tid hvis det var et større prosjekt eller no.
Loggført
Mvh Terje Asphaug (tidligere Turtips.info)